El cupón de la ONCE recuerda al poeta Eduardo Pondal, autor del himno de Galicia

Con motivo del Centenario de su fallecimiento

Fecha: 01/03/2017

El poeta Eduardo Pondal protagoniza el cupón de la ONCE del jueves, 9 de marzo, con motivo del Centenario de su fallecimiento. Cinco millones y medio de cupones recordarán la figura poética de Pondal, autor de ‘Os pinos’, cuyas primeras estrofas son la letra del himno gallego.

El cupón dedicado a Pondal ha sido presentado por el delegado territorial de la ONCE en Galicia, Manuel Martínez Pan, el presidente de la Real Academia Galega, Xesús Alonso Montero, el presidente de la Fundación Eduardo Pondal, Xosé Lois García Carballido, el gerente de dicha Fundación, José Mª Varela Martínez, y el presidente del Consejo Territorial de la ONCE en Galicia, Carlos Fernández Lamigueiro.

Eduardo Pondal (Ponteceso, 1835-A Coruña, 1917) fue el último de siete hermanos, en una familia de origen hidalgo. Estudió Gramática Latina, y en el año 1848 se traslada a Santiago de Compostela para cursar el Bachillerato en Filosofía y Medicina, ejerciendo como médico de la Armada en Ferrol.

Deja el ejercicio de la Medicina, refugiándose en su casa paterna y frecuentando tertulias que le llevan a la poesía. Su primer poema en gallego es de 1862, publicado en el ‘Álbum de la Caridad’, con el título de ‘A Campana de Anllóns (El canto de un Brigante)’.

En 1877 publica ‘Rumores de los pinos’, 21 poemas (ocho en castellano, 11 en gallego y dos bilingües), que servirá de base a ‘Queixumes dos pinos’ (1886). Eduardo Pondal dejó una amplia obra inédita, entre la que se encuentra el poemario ‘Os Eoas’, un canto épico al descubrimiento de América.

En 1890, el músico Pascual Veiga le pide una letra para una obra que quería llevar a un certamen. Pondal compone el poema ‘Os Pinos’, que se publica en algunos periódicos gallegos. En 1907 la composición de Veiga se estrena en La Habana y, desde entonces, es  considerada himno de Galicia. En el año 1981 será legalizada como himno oficial por el Estatuto de Galicia.

Pondal es el máximo exponente de la literatura del regionalismo gallego. Idealiza el pasado céltico de Galicia, que él imagina libre e independiente. El poeta dignificó el idioma gallego incorporando cultismos aristocratizantes en la sintaxis y en el léxico, y huyendo de la lengua coloquial. Para esto utilizó sus grandes conocimientos de las lenguas clásicas y del portugués.

Eduardo Pondal Murió en A Coruña, en el hotel ‘La Luguesa’, en 1917, y está enterrado en el cementerio de San Amaro de dicha ciudad.

El Cupón Diario de la ONCE ofrece, por 1,5 euros, 55 premios de 35.000 euros a las cinco cifras. Además, el cliente tiene la oportunidad, por 0,5 euros más, de jugar también a la serie, y ganar “La Paga” de 3.000 euros al mes durante 25 años, que se añadirá al premio de 35.000 euros. Tendrán premio de 500 euros los números anterior y posterior al agraciado; y premio de 200, 20, y 6 euros a las cuatro, tres y dos últimas cifras, respectivamente, del cupón premiado. Así como reintegros de 1,5 euros a la última y primera cifra.

Los cupones de la ONCE se comercializan por los 20.000 agentes vendedores de la ONCE. Como siempre, gracias al Terminal Punto de Venta (TPV), el cliente puede elegir el número que más le guste. Además, se pueden adquirir desde la página web oficial de Juegos ONCE (www.juegosonce.es), y establecimientos colaboradores autorizados.

No sorteo do 9 de marzo

O cupón da ONCE lembra ao poeta Eduardo Pondal, autor do himno de Galicia

Con motivo do centenario do seu falecemento

O poeta Eduardo Pondal protagoniza o cupón da ONCE do xoves 9 de marzo, con motivo do centenario do seu falecemento. Cinco millóns e medio de cupóns lembrarán a figura poética de Pondal, autor de “Os pinos”, cuxas primeiras estrofas son a letra do himno galego.

O cupón dedicado a Pondal foi presentado polo delegado territorial da ONCE en Galicia, Manuel Martínez Pan, o presidente da Real Academia Galega, Xesús Alonso Montero, o presidente da Fundación Eduardo Pondal, Xosé Lois García Carballido, o xerente desa Fundación, José Mª Varela Martínez, e o presidente do Consello Territorial da ONCE en Galicia, Carlos Fernández Lamigueiro.

Eduardo Pondal (Ponteceso, 1835-A Coruña, 1917) foi o último de sete irmáns, nunha familia de orixe fidalga. Estudou Gramática Latina, e no ano 1848 trasládase a Santiago de Compostela para cursar o Bacharelato en Filosofía e Medicina, exercendo como médico da Armada en Ferrol.

Deixa o exercicio da Medicina, refuxiándose na súa casa paterna e frecuentando faladoiros que o levan á poesía. O seu primeiro poema en galego é de 1862, publicado no “Álbum de la Caridad”, co título de “A campana de Anllóns (O canto dun Brigante)”.

En 1877 publica “Rumores de los pinos”, 21 poemas (oito en castelán, 11 en galego e dous bilingües), que servirá de base a “Queixumes dos pinos” (1886). Eduardo Pondal deixou unha ampla obra inédita, entre a que se atopa o poemario “Os Eoas”, un canto épico ao descubrimento de América.

En 1890, o músico Pascual Veiga pídelle unha letra para unha obra que quería levar a un certame. Pondal compón o poema “Os pinos”, que se publica nalgúns xornais galegos. En 1907 a composición de Veiga estréase na Habana e, desde entón, é  considerada himno de Galicia. No ano 1981 será legalizada como himno oficial polo Estatuto de Galicia.

Pondal é o máximo expoñente da literatura do rexionalismo galego. Idealiza o pasado céltico de Galicia, que el imaxina libre e independente. O poeta dignificou o idioma galego incorporando cultismos aristocratizantes na sintaxe e no léxico, e fuxindo da lingua coloquial. Para isto utilizou os seus grandes coñecementos das linguas clásicas e do portugués.

Eduardo Pondal morreu na Coruña, no hotel “A Luguesa”, en 1917, e está enterrado no cemiterio de San Amaro desa cidade.

O Cupón Diario da ONCE ofrece, por 1,5 euros, 55 premios de 35.000 euros ás cinco cifras. Ademais, o cliente ten a oportunidade, por 0,5 euros máis, de xogar tamén á serie, e gañar “A Paga” de 3.000 euros ao mes durante 25 anos, que se engadirá ao premio de 35.000 euros. Terán premio de 500 euros os números anterior e posterior ao agraciado; e premio de 200, 20, e 6 euros ás catro, tres e dúas últimas cifras, respectivamente, do cupón premiado. Así como reintegros de 1,5 euros á última e á  primeira cifra.

Os cupóns da ONCE comercialízanse polos 20.000 axentes vendedores da ONCE. Como sempre, grazas ao Terminal Punto de Venda (TPV), o cliente pode elixir o número que máis lle guste. Ademais, pódense adquirir desde a páxina web oficial de Juegos ONCE (www.juegosonce.es) , e establecementos colaboradores autorizados.

Compartir en: